Haugalandspakken & T-forbindelsen

Leser på H-avis.no  idag at det er forventet økning i bompengene i haugalandspakken. Dette er varslet før også, og det har irritert meg siden. Ikke selve økningen for det har jeg visst siden den dagen det åpnet at det ville komme, men hvor disse automatene står. Det virker som politikerne hadde bind foran øynene når de skulle fastsette hvor de skulle stå.

Vi sammenligner oss ofte med Stavanger og burde det også i dette tilfelle. Der står bompengene på grensene.

Jeg bor i Haugesund i søre bydel og har barn som går på skole. Hvorfor må jeg betale bompenger for å kjøre barna til skolen? Dette gjelder både de som har barn på Lillesund og Rossabø. Synes det er helt horribelt at de skal stå mitt i boligfelt og hvor du bor i kommunene avgjør om du skal betale bompenger.

Hvorfor er det ikke bom på Kolnes veien?

Så til T forbindelsen, skjønner ikke helt hvorfor det kun skal være en bom her og ikke en for de som kjører Karmøy – Haugesund på denne? Det vil si at de som bor på Håvik kan kjøre uten bompenger til Amanda mens en fra Kopervik må betale til begge selskapene hvis en skal til Kårstø.

Jeg skjønner ikke helt logikken i det som politikerne holder på med her.

Irriterer meg grenseløst dette.

 

 

Kommentarer

  • Kjell Arne Haukås sier:

    Økningen til kr.15,- inkl. rabatt er langt over smertegrensen. Jeg bor på Karmøy og kan bare kjørre 700 meter før jeg treffer første bomstasjon. Jeg leser at det ikke er aktuelt med toveis passering i Haugesund fordi det bare ville gi 64 millioner i kassen mens de trenger 174 millioner, men kjære vene, man er jo godt på veg med 64 mill og prisøkningen for resten av bilistene vil jo da bli mindre.
    Er det ordføreren i Haugesund som dikterer hvordan dete skal være ? Skulle nesten tro det…
    Hva får vi på Karmøy igjenn for bompengene ? Faktisk nesten ingen ting. Vi får noen flere rundkjøringer som vil sinke trafikken enda mer om man kjører på hovedveien, samt litt sykkel og gangsti som ikke hjelper kødannelsen på veien.
    Da Karmøy gikk inn i haugaalandspakken var forutsetningen ny vei utenom Åkra, det er som kjent nå vedtatt at det ikke blir noe av.
    Hvor blir så bompengene av ? En stor del vil gå til ny bro til Risøy, jeg syns dette er galt fordi Risøy hovedsaklig er et industriområde og dermed burde ny bro vært finansiert av staten. Det skal også brukes mye penger innover mot Skjold/Etne noe som er ganske langt utenfor området til en Karmøybu. Karmøy ble rett og slett blitt lurt da de vedtok å være med på bompengefinansieringen, bommene står tett i tett på Karmøy og vi får nesten ingenting av pakken.,Selv må jeg kjøre gjennom fire bommer for å komme meg fra hjemstedet her på Karmøy til Oasen.
    Jeg håper politikerne i Karmøy nå sier stopp og stiller klare krav for å være med videre på denne galskapen. Dersom vi ikke får større del av kaka bør vi trekke oss ut av hele greia.
    Det er nå dere politikere på Karmøy kan vise hva som bor i dere, om det er noe tak i dere eller om dere bare er naive nikkedukker.

    Rapporter

    Godt sagt! Thumb up 11

Legg igjen en kommentar

Fullt navn, e-post og mobilnummer er påkrevd for å legge igjen en kommentar. Kommentarer som ikke oppfyller disse retningslinjene vil bli fjernet.

Connect with Facebook

*

*

*

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

På forsiden nå

Haugesunds Avis

Nå må Haugesund og Karmøy få opp dampen og sørge for at befolkningen har en robust legevakt som fungerer.

Av Haugesunds Avis, 11.04.13

3 kommentarer
Haugesunds Avis

Hvor ble fritida av?

– Smarttelefon betalt av jobben bør i større grad ses som et gode for arbeidsgiver, for arbeidstakerne er langt mer tilgjengelige utover vanlig arbeidstid enn før, sier Vibeke Hamre Krey.

Av Haugesunds Avis, 14.02.13

2 kommentarer